Divortul este un subiect controversat inca in societatea romaneasca, puternic ancorata in traditii si valori crestine. „Ceea ce Dumnezeu a unit, omul sa nu desfaca.”  Respect suficient de mult parerile si credintele, valorile crestine. Insa la fel de mult respect si pretuiesc omul si evolutia sa. Evolutia omului s-a produs prin schimbare, e scris in genele noastre sa vrem mai bine mereu. Iar, uneori, divortul se dovedeste a fi cea mai buna optiune pentru evolutia separata a sotilor.

Am invatat sa privesc acest subiect, acest cuvant, acest domeniu cu totul altfel de-a lungul vietii datorita experientei mele de casnicie si familie, precum si datorita celor din jurul meu, de la prieteni la cunoscuti sau cazuri de care am aflat. Am inteles ca, decat doi soti intr-o familie nefericita, mai bine fiecare pe drumul sau fericit cu altcineva. Am inteles ca un copil creste si se dezvolta mai bine atunci cand are liniste si apropiere sufleteasca, atunci cand nu isi mai vede mama plangand, nefericita, iar tatal ignorand-o. Atunci cand iubirea ii este data de ambii parinti in egala masura, caci divortul reprezinta scindarea unui cuplu, nu a filiatiei. Copilul este de cele mai multe ori mai matur decat parintii lui, atunci cand vine vorba despre divort. In vreme ce cei mai multi dintre noi se razboiesc intr-un divort, copilul analizeaza si trage concluzii, laolalta cu suferinta si nevoia de protectie.

Divortul poate deveni un factor constructiv in viata fiecaruia dintre noi atunci cand vremurile o impun. Atunci cand nu mai avem aceleasi aspiratii, cand idealurile unuia contravin cu ale celuilalt. Cand, in loc de soapte de iubire, banalul isi face aparitia alaturi de certuri. Cand eviti atingerile altadata dorite si cautate, cand dormitorul devine doar un loc pentru reprosuri. Cand ratele, jobul, stresul si plictiseala domina, estompeaza si anuleaza sentimentele, nevoia de celalalt, nevoia de cuplu.

Candva ne-am jurat iubire pentru o viata, dar… daca traiul in doi mai mult ne depersonalizeaza, ne prejudiciaza, ne saraceste emotional, atunci si numai atunci NOI ar trebui sa devina EU…

Fiindca fiecare are… viata lui si pe aceea trebuie sa o traiasca!

