Melancolie, tristete, prea multa responsabilitate, asumare de roluri, nevoie de atasament, iubire, visuri si renuntari… sacrificii, copii, dorinta de a le fi mereu tuturor pe plac. Uneori antagonic cu idealurile noastre, de femei, nevoia de independenta, de cariera, de studiu, ori poate de romantism, sensibilitate, incurajari si afectiune de la ceilalti catre noi.

A trebuit sa ajung la „venerabila” varsta de 40 de ani (peste 4 zile) ca sa inteleg ca omul cel mai important din viata mea sunt EU. O sa fiu acuzata de egocentrism, insa nu, nu este asa. O viata am pus pe alte planuri necesitatile mele, unele dorinte, visuri din cele mai diverse, nevoia de a ma regasi, de a fi doar eu cu mine pentru a ma intelege. De a lasa zilnic deoparte, pentru o jumatate de ora, toate treburile casnice, de serviciu, de orice fel, pentru a ma dedica mie. Poate pentru a ma coafa, poate pentru a ma machia, pentru a ma relaxa intr-o baie cu spuma sau poate doar pentru a medita. Pentru a intelege de ce exist. Sa inteleg ca traiesc viata mea, nu pe a altcuiva!

Sunt femeie pentru ca…
… stiu sa ma pun pe ultimul loc, dupa cei dragi, desi as vrea sa fiu pe primul.

… stiu sa te alint pe tine, iubitul, sotul, partenerul meu.

… stiu sa imi incurajez copiii atunci cand sperantele lor s-au prabusit.

… stiu sa spun o vorba buna, sa dau un sfat, sa sprijin oamenii din jurul meu.

… stiu sa imi inteleg prietenii.

… stiu sa zambesc frumos, sincer, dincolo de lacrimile din sufletul meu.

… stiu sa renunt la ceva ce mi-ar trebui mie, personal, pentru familia mea.

… stiu sa tac atunci cand ar trebui sa vorbesc.

… stiu sa fiu calma atunci cand in sufletul si mintea mea este furtuna.

… stiu sa ma intorc acasa, chiar daca as vrea, uneori, sa fiu in alta parte.

… stiu sa iubesc in felul meu, pana la dedicare, de la omul de alaturi pana la o floare.

… stiu sa fiu dura si autoritara, desi in sufletul meu sunt o sensibila si romantica incurabila.

… stiu ca viata m-a invatat sa ma adaptez cerintelor.

Si totusi, uneori, am nevoie de mine, cea de dincolo de a fi femeie… Insa … am vina mea de a fi femeie! 

