Azi, m-am hotarat. Iti scriu. Iti scriu pentru ultima oara… Iti SCRIU, pentru ca nu ma mai AUZI, nu ma mai VEZI, nu ma mai SIMTI, nu ma mai INTELEGI.

Pare ca a trecut o viata. Poate a trecut, poate nu. Iti scriu, dragul meu, caci ai ramas tot dragul meu, desi de multe ori am crezut ca te urasc pentru indiferenta ta, pentru orgoliul tau, pentru lipsa ta de preocupare fata de mine. Insa, azi am inteles ca, de fapt, nu te urasc. Ci doar mi-e mila de tine.

Mi-e mila pentru…

… incapacitatea ta de a privi dincolo de tine, de dorintele tale, de nevoile tale, de persoana ta luata in asamblu, dar si in detaliu. De egoismul si egocentrismul tau feroce.

… incapacitatea ta de a darui. Ceri doar, vrei sa primesti mereu, din orice trebuie sa ai cel mai mult, cel mai bine. Dovada de imaturitate, uneori, dar nu mai am timp sa iti explic. Sau, poate, nu mai vreau.

… incapacitatea ta de a simti. Simti? Am devenit femeie… am devenit eu. Tu nu observi. Simti? Te-am iubit intotdeauna, acolo, ascuns, in inima mea. Tu nu mai iubesti. Simti? Ti-am daruit ceva ce reprezinta pentru mine totul: pe mine. Pentru tine, probabil nimic acum. Simti? Nu, esti orbit de tine. 

… incapacitatea ta de a intelege. Crezi ca, daca m-ai cucerit candva, sunt a ta pentru toata viata? Nu. Am nevoile mele, visurile mele, dorintele mele. Nu suntem stapan si sclava. Trebuia sa fim trup si suflet. Exist, iar existenta mea nu se va mai derula pentru tine. De data aceasta, va fi pentru mine.

… incapacitatea ta de a iubi. Tu nu iubesti, tu folosesti. Nu conteaza ca sunt bani, lucruri sau fiinte. Insa, langa tine nu isi au locul toate. Pastrezi doar ce poti folosi la nesfarsit. Pe mine, nu. Am pus punct.

Azi, dragul meu, iti scriu. Iti scriu sa iti spun ca am hotarat. Hotararea ma doare. Ma doare din cauza incapacitatii mele. Incapacitatea mea de a ma face vazuta, simtita, auzita. Las locul vacant. Ai un loc special in inima mea. Dar am sa caut altceva.

Te las cu tine, cel mai important om din viata ta, caruia i te dedici cu desavarsire, orbit de el. Insa, candva, ai sa intelegi cine am fost… Am fost sotia ta, iubita ta, amanta ta. Candva, ti-am scris prima oara. Azi, insa, azi iti scriu ultima oara. De azi, eu traiesc…

Dedicat tuturor femeilor (sotii, iubite, amante) nefericite care nu au curajul de a renunta la relatiile lor.

