Auzim deseori sintagma de „casnicie model”. Personal mi se pare putin fortata, caci niciodata nu ai sa stii, privind din afara, care este realitatea din casnicia cuiva. Fiindca am fost obisnuiti de mult timp ca „rufele se spala in familie”, iar noi in fata celorlalti suntem si trebuie sa parem „curati”.

Copyright Foto Andreea

Uneori suntem ipocriti, incercand sa ascundem sub ideea, aparenta si imaginea de casnicie si familie model, ce tinde spre perfectiune, multe carente, multe neputinte, nevoia de confort si dependenta de un om cu care te-ai obisnuit, ai amintiri si cam atat. Stii ca ar trebui sa „tragi la aceeasi caruta”, desi inlauntrul vostru sunteti doi straini. In interior, fiecare isi traieste si consuma propria drama, in visurile lui, imaginandu-se mereu cu omul potrivit, dar nici unul dintre parteneri nu „ia taurul de coarne”, dorindu-si sa se elibereze pentru a-si trai propria viata. Personal, am descoperit in periplul vietii mele cupluri de genul. Si mi-am dat seama ca asa vor fi toata viata: nu se vor dezlipi din frici si neputinte, vor trai mereu un trecut plin de amintiri si un vis de nerealizat intr-un viitor la fel. Nu as spune ca sunt de condamnat si nici demni de mila. Sunt alegerile lor. Preocupati sa pozeze in casnicia cu soti model, ambii uita de propriile modele si traiesc iluzia desertaciunii, incapabili sa traiasca si sa aleaga eliberarea. Eu pot sa va spun de pe acum, in ceea ce ma priveste, alegerea mea va fi intotdeauna iubirea mea. Fiindca sunt convinsa ca, atunci cand vom face marea trecere, nu ne vom aduce aminte de anii petrecuti monoton intr-o casnicie care se vrea a fi traditionalista, pe placul altora, mai putin al celor implicati… ci ne vom aduce aminte de iubirile noastre reale. Am stat la capataiul mai multor oameni ce isi dadeau ultima suflare. Toti si-au chemat mamele si persoanele pe care le iubisera. Nu au strigat nici cate case au facut, nici cate sacrificii au facut pentru copii, nici ce vacante au avut. Ci au vorbit despre iubire si persoanele iubite.

Alegerile mele…

… mi-au marcat si imi marcheaza viata profund si, uneori, irevocabil. Nu pot da timpul inapoi sa fac alte alegeri atunci cand constat ca ar fi fost mai bine daca. De aceea, trec la capitolul lectii si imi dau o nota in carnetul vietii in functie de cunostintele dobandite, de sentimentele care mi-au ramas, de amintiri si schimbari intrapersonale.

… ma bulverseaza de cele mai multe ori. Ca pe fiecare de altfel. Nu vorbesc despre alegeri simple: ce mananc azi, unde ma duc, ce rochie mai cumpar. Vorbesc despre alegeri definitorii ale vietii mele, si nu doar profesional si intelectual, ci mai ales ale planului sentimental/ emotional/ mental. O sa ma intrebati ce o mai fi de ales, mai ales ca sunt casatorita. Ohooo, si cate sunt! Zilnic faci alegeri in cuplu, in familie, in viata ta. Zilnic te intrebi ce ai de ales ca sa iti fie mai bine. Zilnic alegi sa iubesti in continuare sau sa te opresti si sa cauti altceva.

… sunt consecintele cumulate ale actiunilor mele si ale celor din jurul meu. Suntem interconectati la nivelul inimilor. O simtim, o stim. Insa de cele mai multe ori ratiunea isi spune cuvantul. Evitam sa ne dezvaluim cu adevarat fiindca ne este teama mereu de: dezamagiri, iubiri, singuratati, prieteni, lipsuri, pierderea locului in grupul social. Alegerile mele nu se bazeaza insa si nu se vor baza niciodata pe ce spune, vrea sau gandeste lumea care ma inconjoara. Dintr-un simplu motiv. Deciziile imi apartin, fiindca este vorba despre viata mea, casnicia mea, familia mea, iubirea mea, cariera mea s.a.m.d.

… au si vor avea la baza intotdeauna libertatea de gandire, respectul, sinceritatea, empatia, bunul-simt si iubirea. Toate cumulate! Nu pot sta cu cineva intr-o casnicie doar din respect pentru ca este tatal copiilor mei. Si nici pentru ca este un om care imi ofera libertate. Dupa cum nici intr-o prietenie sau loc de munca nu pot ramane doar pentru ca sunt respectata sau am libertate de gandire. Insa pot sta atata vreme cat toate „conditiile” sunt indeplinite!

Rezumandu-ma la cuplu, dincolo de aspectul material- financiar, am constatat de multe ori ca soti care au putin in acest aspect au, in schimb, mai multa iubire si se sprijina mai mult unul pe celalalt. Nu este o regula, insa poate deveni un exemplu. De aceea, alegerea mea va fi intotdeauna iubirea mea. Restul vine de la sine! Atunci cand iubesti, fricile, durerile, nevoile se injumatatesc/ se alina, iar dorintele, planurile de viitor, sperantele, curajul si vointa se dubleaza laolalta cu capacitatea de a obtine ceea ce iti doresti. Si cand toate acestea dureaza, iar peste 10, 20 sau 30 de ani ele sunt la fel, atunci, abia atunci poti spune ca esti fericit in casnicie!

altesseOamenilor capabili sa-si asume, sa aleaga si sa-si traiasca viata cu adevarat!

