„Volumul este un roman de dragoste. O poveste dramatică, plină de pasiune, de situații complicate și delicate. O poveste care captivează cititorul.” (Centrul Socio-Cultural „J. L. Calderon”)

„Antonia Bogdana Bălan scrie cu sufletul. Se implică total ȋn creaţia sa şi construieşte scene şi personaje memorabile. O carte captivantă.” (domnul Vasile şi doamna Michiela Poenaru, editori)

Dacă mi-ar fi zis cineva, ȋn urmă cu un an, atunci când căutam ȋn mine resurse de a continua, că mi se vor ȋntâmpla lucrurile frumoase din ultima perioadă, aş fi spus că… niciodată nu se va ȋntâmpla aşa ceva. Totuşi, cineva mi-a amintit: Niciodată să nu spui niciodată! Lansare "Te iubesc, Filip!"

Reȋntoarcerea la prima mea iubire, scrisul, mi-a adus multă satisfacţie. Mai presus de orice mi-a adus vindecarea la nivel emoţional. Mi-am regăsit părinţii prin intermediul scrierilor mele şi m-am reȋntâlnit cu ei ȋn cadrul unei poveşti de iubire din roman. M-am compus şi recompus din bucăţele de iubire. M-am ȋncadrat tipologic şi imaginar ȋn personaj ȋn roman şi ȋn femeie, soţie şi mamă pe blog. Am plâns, iubit, minţit şi suferit laolaltă cu tot ceea ce am creat. Am scris un roman de iubire pentru iubire. Nu am creat povestea mea de viaţă, ci un şablon al unei iubiri ce poate fi găsit şi regăsit oriunde ȋn jur. Povestea mea de viaţă, povestea mea de iubire… nu sunt ȋncheiate, nu aş putea să le pun de pe acum pe hârtie.

Am creat dintr-o dramă personală… aceea ȋn care mă căutăm pe mine şi nu mă mai găseam, aceea ȋn care nu mai aveam nici un motiv să ȋmi continuu existenţa aici. Iar ceea ce a rezultat ȋntrece aşteptările mele. Fiindcă pe-atunci creasem ca să mă vindec eu. Pe parcurs am continuat fiindcă, deşi lucrurile evoluau cum nu se poate mai bine ȋn viaţa mea, existaţi voi şi comunicarea cu voi. Iar mulţi ȋmi spuneau să continuu fiindcă fac bine ceea ce fac. Nu ştiu dacă fac bine… Nu ştiu dacă nu fac bine. Ȋncă este prematur să spun, deşi locul II ȋn SuperBlog 2013 semnifică totuşi ceva. Dar mai ales realizarea unui alt vis: acela de a scoate o carte. Acela semnifică o reuşită care vine să confirme faptul că, atunci când ȋţi doreşti cu adevărat ceva, poţi obţine. Că dacă tratezi dramele tale cu ȋngăduinţă, dar lucid, dacă nu te judeci tot timpul prea aspru, dacă ȋncerci să ȋnţelegi că poţi greşi, atunci nu faci decât să ȋnveţi lecţii de umanitate, ȋnveţi să fii om. Ȋnveţi că suferinţa, iubirea, despărţirea, eşecul, amăgirea fac parte din existenţa ta… Iar dacă toate acestea te fac un om mai bun (cu toate definiţiile lui BUN), nimic altceva nu te mai poate doborȋ. Am fost copleşită la un moment dat… recunosc. Copleşită de ȋnstrăinare, de răceală, de incompatibilitate, de lipsa unei dorinţe de evoluţie, de lipsa unor planuri, de răutatea unor oameni, de invidie, de acel material pus ȋnaintea umanului. Ei, bine, prin reuşita mea vreau să vă spun că:

SE POATE…

… să ȋţi regăseşti puterea de a trăi. Şi nu ţi-o va da nimeni altcineva decât tu.

… să ȋţi reiei relaţia fiindcă iubirea profundă, reală, a fost acolo, ascunsă. Şi asta depinde doar de voi.

… să mergi mai departe chiar dacă eşti ȋn genunchi, copleşită, iar mai apoi te târăşti, fiindcă nu te mai identifici cu nimic din jur sau din ceea ce erai tu cândva. Dar eşti acolo, totul este să faci din nou cunoştinţă cu tine.

… să ai puterea exemplului. Aşa cum alţii au fost exemplu pentru tine, fii şi tu un exemplu, prin ceea ce faci, pentru ceilalţi. Nu ai de unde să ştii cum printr-o simplă vorbă, gest, articol, desen, melodie… poţi salva viaţa unui om, rătăcit prea mult dincolo de el.

… să fii un om mai bun. Ultimul an m-a transformat masiv. Nu mai sunt femeia mândră, aparent arogantă, uneori prea distantă, mereu răutăcioasă şi vânând fiecare greşeală a celui drag, nici cea care trebuie să fie mereu pe primul loc ȋn competiţie cu ea sau ȋn cuplu ori ȋn societate. Am ȋnvăţat că aparenţele ȋnşeală, că sufletul contează, că ȋn competiţia vieţii suntem toţi câştigători, fiindcă toţi ajungem la final. Important este CUM. Iar eu am ales: iubind!

Te iubesc, Filip!  va fi lansat vineri, 20 decembrie 2013, ora 17,30, la Centrul Socio-Cultural „J. L. Calderon”, despre care puteţi afla mai multe din linkul de mai jos, de pe site-ul Primăriei sectorului 2, cea care ȋl patronează. Centrul Socio – Cultural “Jean Louis Calderon” reprezintă un proiect pilot prin care Primăria Sectorului 2, într-un dialog şi parteneriat permanent cu comunitatea locală, stimulează participarea şi implicarea activă a cetăţenilor în diverse activităţi ocupaţionale şi cultural-educative, utilizând experienţa şi creativitatea membrilor şi invitaţilor săi. Acest proiect şi-a dovedit utilitatea prin numărul mare de evenimente desfăşurate pe diferite domenii: cultură şi artă; ştiinţă; educaţie, sport şi turism; social; urbanism şi mediu prin cenacluri literare, piese de teatru, vernisaje şi expoziţii cu lucrările membrilor Centrului sau ale artiştilor consacraţi, conferinţe pe teme medicale, ştiinţifice, istorice, excursii, pelerinaje în ţară şi străinătate (Israel, Bulgaria, Roma, Turcia şi Grecia) şi audiţii muzicale. Primarul Neculai Onţanu a răspuns pozitiv cererii membrilor Senatului Centrului şi a invitaţilor de a redenumi centrul  în memoria ziaristului francez, Jean Louis Calderon, decedat în timpul evenimentelor din decembrie 1989, la Bucureşti, centrul numindu-se Centrul Socio – Cultural “Jean Louis Calderon”. 

Te iubesc, Filip! este, ȋn viziunea mea, un simbol al devotamentului faţă de familie, copii, părinţi, soţi, prieteni, şi al acelei iubiri la care visăm cu toţii. Tratează aspecte generale ale societăţii: iubire, mariaj/ divorţ, infidelitate la nivel individual. Nu, nu se opreşte aici!

„Adevărata artă a iubirii este aceea de a îmbina două bucăţi imperfecte în aşa fel încât rezultatul să fie cât mai apropiat de perfecţiune.” (Antonia Bălan)

Vă aştept cu drag! Şi nu uitaţi: iubiţi, iubiţi, iubiţi!

Ȋmbrăţişări! Altesse

sursa date Centrul Cultural J.L. Calderon: http://www.ps2.ro/www/ps2/stiri/1734/4-ani-de-%E2%80%9CCalderon%E2%80%9D-%C5%9Fi-sute-de-evenimente-de-neuitat

