După cum ştiţi, pe pagina de Facebook a romanului „Te iubesc, Filip!”, am avut un concurs. Cerinţele erau simple, mai ales că a fost vorba despre iubire. Ce înseamnă iubirea pentru voi? Premiul consta în volumul meu însoţit de autograf. Am strâns mai jos comentariile postate, aveţi linkuri (acolo unde a fost posibil) către blogurile sau siteurile celor care care comentat. Antonia Balan - Te iubesc, Filip!

Cristina Popescu (Cristina din Moineşti):

În Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel, este dată cea mai frumoasă definiţie a dragostei, cea mai complexă şi mai completă, la care eu nu mai am nimic a adăuga. 1. De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător. 2. Şi de aş avea darul proorociei şi tainele toate le-aş cunoaşte şi orice ştiinţă, şi de aş avea atâta credinţă încât să mut şi munţii, iar dragoste nu am, nimic nu sunt. 3. Şi de aş împărţi toată avuţia mea şi de aş da trupul meu ca să fie ars, iar dragoste nu am, nimic nu-mi foloseşte. 4. Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuieşte, nu se laudă, nu se trufeşte. 5. Dragostea nu se poartă cu necuviinţă, nu caută ale sale, nu se aprinde de mânie, nu gândeşte răul. 6. Nu se bucură de nedreptate, ci se bucură de adevăr. 7. Toate le suferă, toate le crede, toate le nădăjduieşte, toate le rabdă. 8. Dragostea nu cade niciodată. Cât despre proorocii – se vor desfiinţa; darul limbilor va înceta; ştiinţa se va sfârşi; 9. Pentru că în parte cunoaştem şi în parte proorocim. 10. Dar când va veni ceea ce e desăvârşit, atunci ceea ce este în parte se va desfiinţa. 11. Când eram copil, vorbeam ca un copil, simţeam ca un copil; judecam ca un copil; dar când m-am făcut bărbat, am lepădat cele ale copilului. 12. Căci vedem acum ca prin oglindă, în ghicitură, iar atunci, faţă către faţă; acum cunosc în parte, dar atunci voi cunoaşte pe deplin, precum am fost cunoscut şi eu. 13. Şi acum rămân acestea trei: credinţa, nădejdea şi dragostea. Iar mai mare dintre acestea este dragostea.

Liliana Ştefan (Jocul Ielelor în Ipostaza Zilnică a Eu-lui):

Iubirea înseamnă totul! Începutul şi sfârşitul, dimineaţa şi noaptea, binele şi răul, yin şi yang. Ne este sprijin în zilele înnorate ale sufletului şi lumină călăuzitoare în întunericul neştiinţei, îndoielilor şi al trăirilor. Ar mai fi multe de spus… Numai bine!

Ratzone Ratzone (Ratzone`s Blog):

Dragostea este punctul de pe o autostradă în care se contopesc două maşini care vin din direcţii opuse cu viteze diferite…

Ana Veronica Mircea (VeroVers):

Din sufletul tău, tulburătoare,
pune stăpânire pe ţărm şi pe mare,
pe apa lacrimilor ce se evaporă
când lasă seninul în inimă ancoră,
pe binele lumii, pe rele cât munţii,
pe-a celorlalţi vrere, pe sudoarea frunţii,
pe aur şi smirnă, pe viaţă şi moarte,
fiindcă ea, dragostea, e esenţă – din toate.

Daniela Bojincă (Pishky`s Blog)

Ce este dragostea? Cu toții ne întrebăm asta cel puțin o dată în viață. Ne întrebăm de fiecare dată, când, în mod inconștient, conștientizăm că dragostea adevărată ne este încă necunoscută. În general, tindem spre dragostea absolută. O dragoste fără cusur. Ceea ce omitem de fapt, sunt tocmai cusururile, căci ele fac ca dragostea să fie într-adevăr reală, frumoasă. Tindem spre dragostea absolută, perfectă, fără a ne da seama că cea adevărată stă în lucrurile mărunte și imperfecte ce ne înconjoară. Ca oameni, ajungem de-a lungul vieții să cunoaștem mai multe tipuri de dragoste: cea de copil, cea maternă, cea paternă și cea împărtășită persoanei iubite. Tuturor acestor tipuri le găsim defecte care pălesc în fața perfecțiunii, când, de fapt, ar trebui să pălească perfecțiunea în fața tuturor defectelor. Cred că dragostea nu este reprezentată doar de momentele în care ni se spune „te iubesc” sau de ceea ce noi credem a fi perfect în dragoste. Cred că dragostea este atunci când mama și tata te dojenesc pentru binele viitorului tău, atunci când pe lângă „te iubesc” apar argumentele și faptele, atunci când în brațele lui pășești într-o lume unică a iubirii voastre, atunci când printr-un simplu sărut sufletele vi se contopesc și devin unul, atunci când prin mici atingeri ale pielii se creează propriul vostru Univers, atunci când vocile voastre sunt atât de tăcute dar se înțeleg una pe cealaltă, atunci când ochii voștri se scaldă unii în alții… și nu în ultimul rând, atunci când fiecare discuție în contradictoriu și fiecare mică ceartă, duc la consolidarea iubirii voastre, la o iubire puternică pe zi ce trece, căci tocmai aceste discuții, aceste imperfecțiuni, împreună cu toate gesturile tandre dintre doi oameni care se iubesc, pun cărămidă cu cărămidă pe zidul iubirii voastre. Cu siguranță, despre dragoste, se mai pot spune multe, căci dragostea este infinită, iar cuvintele ce o pot descrie sunt la fel. Eu însă mă voi opri aici.

Loredana Milu (Universul meu)

Dragostea pentru mine e acel sentiment ce îţi deschide fiecare por din corp, face ca mintea şi sufletul să vibreze şi nu încetează să te facă să nu-ţi iei gândul, ore bune de la persoana care îţi face inima să se mişte într-un mod alert. E acel sentiment liniştitor, dar şi cel care te agită, te zăpăceşte. Odată ce guşti din licoarea dragostei vei simţi toate stările sufleteşti, de la agonie până la extaz. Fără dragoste n-aş exista. Aşa e ea, dragostea, şi asta înseamnă ea pentru mine. Iubeşte-o şi te va iubi şi ea.

Dana Alistar:

DRAGOSTEA…? Ultimul gând înainte să adormi se îndreaptă spre EL, iar primul… înainte să te trezeşti, tot spre EL şi între aceste două gânduri să simţi că pluteşti cu capul în nori şi picioarele în valurile înspumate ale mării şi între cer şi pământ nu mai există altceva decât TU, EL şi DRAGOSTEA VOASTRĂ… Să simţi că ai sorbit din nectarul zeilor şi eşti binecuvântată cu acest sentiment divin. Tot ceea ce faci zi de zi, ceas de ceas, secundă de secundă să-ţi îmbete simţurile, să fie mai bun, mai luminos, mai minunat pentru că există EL.

Pati Coscai (Călătoria perfectă):

Dragoste înseamnă când tot ceea ce faci faci pentru ca celălalt să fie fericit chiar şi cu preţul nefericirii tale. Ăsta e comentariul meu, subscriu şi semnez.

Alina Gheorghe (Litere Stacojii):

Dragostea, o simţi de parcă ţi-ar umple întreaga fiinţă, o trăieşti o viaţă chiar şi în singurătate, o atingi prin mângâieri tremurânde, o guşti prin sărutări fierbinţi şi sincere. Dragostea înseamnă viaţă, artă, lumea toată. Cuvintele sunt prea puţine pentru a descrie dragostea, mi-ar trebui o veşnicie pentru a putea scrie despre ea totul. Căci are 1000 de feţe, una mai gingaşă decât alta, şi fiecare o simte în felul lui, inconfundabil.

Dumitru Postolachi (Concursuri Online):   

Ce-i dragostea? Oare poate fi exprimat în cuvinte? Nu… Ceea ce poate fi spus prin cuvinte nu e dragoste… Te iubesc! sunt doar 2 cuvinte pe care le folosim cu prea multă uşurinţă… DRAGOSTEA e ceea ce te face să mergi mai departe… e ca un fir invizibil de la un capăt la celălalt capăt al vieţii, un fir care s-a rupt de multe ori şi pe care a trebuit să-l înozi, dar acele noduri te-au ajutat să urci… fără ele ai fi alunecat în gol… Dragostea e ca şi curentul electric… deşi nu-l vezi, îi vezi efectele… dragostea nu se măsoară în cuvinte Antonia Bălan… dar asta ştii şi tu…

Comentariile le găsiţi aici şi aici. Toate au fost frumoase, pentru că fiecare exprimă, într-un fel sau altul, ceea ce consideră fiecare dintre voi despre dragoste. Mi-a fost greu să aleg, dar am ales rândurile ce au rezonat cel mai bine cu sufletul meu. Romanul merge către Ana Veronica Mircea. Felicitări tuturor! Veronica, aştept dezbaterea de pe marginea volumului. Cei care doresc să achiziţioneze volumul o pot face prin editura la care a apărut- eLiteratura, din libraria Mihai Eminescu, de pe elefant.ro şi librarie- carti diverse. Iar vouă, dragilor, vă spun să staţi pe-aproape. Voi face cât de curând un alt concurs! Îmbrăţişări! Altesse

La mulţi ani iubitului meu, R., la împlinirea frumoasei vârste de 44 de ani!

La mulţi ani fetiţei voastre, Dan şi Pati Coscai!

UPDATE: cartea a plecat, azi, 14.01.2014,  la ora 13,30 spre Ana Veronica Mircea. Spor la citit!

 

